GetaPro

Kā nopelnīt, palīdzot citiem?

  • Blogs
  • 22-02-2021

Ja redzu, ka jautājums ir steidzams, varu atbraukt jebkurā laikā - gan pulksten 22, gan pulksten 23. Reiz Vecgada vakarā es ierados - vīrietim bija plīsusi caurule. Viņš bija tik priecīgs.


Iepazīstieties – Andrejs, cilvēks, kurš ir saņēmis lielu skaitu pozitīvu atsauksmju rekordīsā laikā. Noskaidrosim, kāda ir viņa ideālisma noslēpums un vai var atkārtot šādu panākumu?

 

-        Sveicināts, Andrej! Iepazīsimies, par ko Jūs tagad strādājat?

Strādāju caur GetaPro portālu. Mājas meistars. Mans galvenais profils ir santehniskie darbi, man tas ir interesanti. Bet izpildu es dažādus pasūtījumus. Nesen, piemēram, veicu vārtu remontu.

-        Pastāstiet par sevi – no kurienes esat un ar ko nodarbojāties iepriekš?

Esmu no Rīgas. Strādāju kopš 13 gadu vecuma. Ko gan es tik neesmu mēģinājis darīt!

Pirmais darbs bija automazgātavā. Vēl es gleznas tirgoju Vecrīgā, tēvam palīdzēju. Esmu strādājis mēbeļu ražotnē. Esmu strādājis arī celtniecībā, kā jau daudzi citi. Par montāžnieku strādāju, konstrukcijas uzstādīju. Vēlāk autoservisā iekārtojos. Visilgāk esmu strādājis jūrā, 8 gadus. Biju mehāniķis, motorists, virpotājs.

Bez darba nesēdēju.

АAndrejs G.

-        Kādēļ nolēmāt reģistrēties GetaPro portālā?

Man piedzima meita. Tieši tad es arī nonācu pie GetaPro. Reģistrējos, kad devos pēdējā reisā. Nolēmu, ka ir pienācis laiks beigt darbu ar jūru. Man ir svarīgi būt kopā ar ģimeni un redzēt, kā aug mana meita.

Ne viss uzreiz bija gludi – pēc jūras es strādāju, kā saka, onkulim.

Pieredze bija neveiksmīga. Esmu atbildīga un izpildoša persona, es augstu vērtēju savu darbu un laiku, taču no priekšnieku puses nebija atsaucības. Maksāja mazāk, nekā bija solīts, un, kad es ieraudzīju, ka mans darbs tiek vērtēts tāpat kā cita kolēģa, kurš dzēra un bija bezatbildīgs, es pateicu “stop”. Sapratu, ka labāk es strādāšu pats uz sevi, nekā pacietīšu šādu attieksmi. Un vēl nevienu reizi neesmu to nožēlojis.

-        Atcerēsimies, kā viss sākās? Vai bija bail ņemt pirmos pasūtījumus GetaPro portālā?

Jā, protams! Kad pats strādā, tad arī pats esi atbildīgs.

Pirmais pasūtījums bija neliels, šķiet salabot rozeti un uzstādīt izlietni. Protams, uztraucos. Kopumā pirmās piecpadsmit reizes bija satraucošas. Dažreiz pat naktī nevarēju gulēt. Bet ir kļuvis vieglāk. Ir pagājuši vairāk kā 1,5 gads un tagad ar aizvērtām acīm varu uzstādīt izlietni.

Tagad es strādāju pat ar dārgiem materiāliem. Nesen uzstādīju vannu par 1,5 tokstošiem eiro. Dārgas lustras, spoguļus, apgaismojumu uzstādu.

-        Vai jums ir viegli saņemt pasūtījumu? Bieži pasūtītāji izvēlas kādu citu?

Kaut kā neesmu aizdomājies par to. Principā viegli. Iespējams atsauksmes palīdz.

-        Jums ir gandrīz 300 pozitīvas atsauksmes portālā GetaPro. Dalieties ar noslēpumu, ko darīt, lai saņemtu labas atsauksmes?

Būt punktuālam, tas laikam ir viens no galvenajiem nosacījumiem.

Ja jūs esat iesācējs, tad jāsāk ar maziem un vienkāršiem pasūtījumiem. Pat ja jūs neesat super meistars, jums vienkārši ar kaut ko ir jāsāk.

Nebaidīties pieļaut kļūdas. Visi kļūdās. Gadījās, ka klientam nepareizi ūdeni pieslēdzu. Atvainojos, paskaidroju, par darbu naudu nepaņēmu. Viņš pat labu atsauksmi atstāja. Kļūdīties nav jābaidās.

Tikai tad, ja esi kļūdījies, izlabo to, ko vari! Ir gadījies arī, ka pēc citiem meistariem ir jālabo kļūdas. Bet tas ir tikai plusiņš tev pašam.

Sarunāties ar klientu vienkāršā valodā, netēlot gudro. Esmu redzējis, kā citi sev vērtējumu ceļ. Ne pie kā laba tas nenoved.

Atbildēt uz zvaniem un būt godīgam. Ja bēguļot no klienta un solīt kaut kad izdarīt, tad pozitīvu atsauksmi jums neatstās. Kam šāda uzvedība patiks?

Cilvēciski izturēties pret cilvēkiem.

-        Kas visvairāk patīk savā darbā?

Palīdzēt cilvēkiem, izpalīdzēt. Ja redzu, ka jautājums ir steidzams, varu atbraukt jebkurā laikā - gan pulksten 22, gan pulksten 23. Reiz Vecgada vakarā es ierados - vīrietim bija plīsusi caurule. Viņš bija tik priecīgs.

Man patīk dzīvot, lai izpalīdzētu citiem. Ir bijis arī tā, ka vecmāmiņām esmu bez maksas pasūtījumu izpildījis, neņēmu nekādu samaksu par darbu. Man nav grūti, bet cilvēkam ir patīkami!

-        Kā tikt galā ar negativitāti? Vai ir bijušas sliktas atsauksmes?

Jā, ir bijušas. Psihoju, dusmojos, jā, bija nepamatoti saņemta atsauksme. Tas ir aizvainojoši, jo, kad es tiešām biju kļūdījies, tad cilvēki man nerakstīja sliktas atsauksmes. Vienmēr var sarunāt un atrisināt problēmu.

Bet tieši šīs 3 atsauksmes (no gandrīz 300 pozitīvām. Autora piezīme) es saņēmu citu iemeslu dēļ.

-        Padalieties, kā izvairīties no pasūtītāja negatīvās atsauksmes?

Viena negatīva atsauksme bija pieredzes trūkuma dēļ. Klients savā pasūtījumā lūdza pieslēgt trauku mazgājamo mašīnu, bet patiesībā izrādījās, ka tur pat cauruļu nav. Tas ir cits darbs, tiek apmaksāts savādāk un ir nepieciešams instruments. Mēs nespējām vienoties, un darbu es neveicu. Tikai komisijas maksu nezināšanas dēļ paņēmu. Citādāk negatīvo atsauksmi varēja apstrīdēt. Tagad es zinu, nav darba – nav komisijas maksas!

Patiesībā cilvēki vienmēr ir draudzīgi, ja redz, ka tu centies, ka tev nav vienalga, kā tiks paveikts darbs. Un, ja kaut kas ir nogājis greizi, tad nav jābaidās runāt ar klientu.

-        Vai bieži gadās, ka pasūtītājs apraksta neprecīzi nepieciešamos darbus?

Jā, gadās. Tādos gadījumos uz vietas viss tiek sarunāts. Galvenais, paskaidrot visu mierīgi un saprotamā valodā. Tā nav problēma.

-        Jūsu neparastākais pasūtījums un visdārgākais pasūtījums?

Pats dārgākais pasūtījums bija 800 eiro vērtībā, bija 70 m caurules jāievelk.

Pats neparastākais – bija jānomaina sasista duškabīne dzīvoklī. Izrādījās, ka saimnieks tur savu cūku mazgāja. Parastu cūku, aptuveni 80 kg. Viņš to bija kā minicūku nopircis, bet laikam kaut kas bija nogājis greizi! (smejas)

-        Kā ir mainījusies jūsu situācija, iestājoties pandēmijai?

Līdz pandēmijai viss bija ļoti labi – dažreiz pat pieci pasūtījumi dienā, tikai spēju darīt.

Tagad darbs arī ir un tas pietiek. Tikai izpildīt to ir palicis grūtāk. Esmu saskāries ar neērtībām – materiālu nomaiņa un iepirkšana tagad aizņem daudz vairāk laika.

Piemēram, es atbraucu uzstādīt izlietni, bet tā rezultātā neatbilst izmēriem. Tagad, lai to varētu nomainīt ir jātērē divreiz vairāk laika nekā parasti. Nesen bija liels pasūtījums, kur bija jāieklāj caurules, es 7 stundas braukāju pa dažādiem veikaliem! Ļoti daudz laika aizņem pasūtījumu gaidīšana, noformēšana un daudzi citi momenti… Bet klienti pret to izturas ar saprašanu, un es tāpat.

Vēl izpalīdz savi dažādu detaļu iekrājumi, drīz būšu, kā mini veikals! (smejas)

-        Vai esat šobrīd apmierināts ar dzīves kvalitāti?

Jā. Vispār apmierināts! Vienmēr gribēsies kaut ko vairāk, bet to nevar salīdzināt ar to, kad strādā pie kāda cita. Darba ir daudz, bet toties es pats varu izlemt, kad man strādāt, bet kad paņemt brīvdienu. Man vairs nav jāpalaiž garām tuvinieku dzimšanas dienas, tikai tāpēc, ka priekšnieks mani nav palaidis.

Un vēl, mēs ar sievu šogad esam izlaiduši grāmatu, kuras tirāža ir 1000 eksemplāru. Tas ir tikai pateicoties GetaPro pasūtījumiem!

Jā, rēķināties tu vari tikai ar sevi, dažās situācijās tas ir mīnus. Bet toties ir izvēles brīvība. Es pat draugu pierunāju reģistrēties GetaPro portālā!

 

Atpakaļ