GetaPro

Bizness 24 stundu laikā. Ģirta stāsts

  • Blogs
  • 30-11-2021

Ģirt, iepazīsimies! Nedaudz pastāstiet par sevi, kā Jūs uzsākāt savu biznesu?

Šis nav standarta stāsts. Varētu teikt, ka viss notika vienā dienā, precīzāk vienā nedēļas nogalē. 

Vēl pirms gada es biju cilvēks, kas ir tālu no restaurācijas darbiem. Es ilgu laiku strādāju būvniecības sfērā, vadīju projektus, organizēju mobilo staciju uzstādīšanu Tele2 un Bite uzņēmumiem. Ar pandēmijas iestāšanos strādāt kļuva grūti, daudzi projekti tika apturēti. Vienā no projektiem, kur nodarbojāmies tieši ar mēbeļu restaurāciju, bija laba šuvēju un tapsētāju komanda. Taču ar darbiem kļuva sliktāk un algas bieži kavējās. 

Kādā piektdienā uzzinu, ka visa šī komanda ir uzrakstījusi atlūgumu. Saprotu, ka pirmdien man nebūs ko piedāvāt klientiem, jo nebūs kam restaurē viņu mēbeles. Komanda bija lieliska, cilvēki ar zelta rokām, dažiem pat 55 gadu darba pieredze!  

Sapratu, ka tas nav pareizi, tā tam nav jābūt. Nākošajā dienā aizņēmos no drauga naudu, nopirku busiņu un jau ar pirmdienu atvērām savu uzņēmumu. 

Esmu pateicīgs draugam, ka viņš bez liekiem jautājumiem, pa draugam aizdeva man naudu, jo man nebija jāveic visas tās papīru darīšanas bankās. Tāpēc arī viss notika tik ātri!

 

Lieliski! Bet kā ar klientiem, kur Jūs tos meklējāt?

Var teikt, ka pirmajos 10 mēnešus 95% klientu bija no GetaPro portāla. Šeit mēs atradām gan privātus pasūtījumus, gan arī pasūtījumus no uzņēmumiem, restorāniem, kafejnīcām utt. 

Tagad klienti nāk arī no sociālajiem tīkliem, kā arī rekomendācijas ir sākušas strādāt un klienti jau paši mūs atrod. 

Bet mēs joprojām 70-80% pasūtījumus saņemam iekš GetaPro. 

 

Pasūtījumi bija pat neskatoties uz pandēmiju?

Cilvēkiem taču vajag uz kaut kā sēdēt un kaut kur gulēt. Acīmredzot sēdēšana mājas, gluži otrādi, deva stimulu cilvēkiem savest kārtībā savu vidi. Kā arī daudzi restorāni un kafejnīcas izmantoja šo laiku, lai atjaunotu interjeru. 



Bet kā saprast – restaurēt vai pirkt jaunu?

Protams, viss ir atkarīgs no situācijas, bet es esmu par to, lai labai lietai tiktu dota otra iespēja. Agrāk, kad nebiju iedziļinājies restaurācijas darbos, būtu vienkārši nopircis jaunu krēslu un veco izmestu. Tagad es saprotu, cik lieliskas ir restaurācijas iespējas un vecās lietas bieži ir kvalitatīvākas par jaunajām. 

Piemēram, nesan bija pieprasījums dīvāna pārvilkšanai. Nosaucu cenu – 350 eiro, uz ko cilvēks atbildēja, ka labāk ir nopirkt jaunu. Šeit viss ir vienkārši – tiešām labs dīvāns maksās nevis 350 eiro, bet gan 1350. Bet parastos pieprasītākos variantus var arī neatjaunot, tagad karkasus izgatavo no nekvalitatīviem materiāliem. Savādāk no kurienes tiek ņemta zema cena? 

 

Un ja nav iespējas iegādāties kvalitatīvas mēbeles? Vajag “lēti un labi”? 

Mans ieteikums, ja vēlaties labu dīvānu, bet neesat gatavi par to samaksāt lielu summu – atrodiet interneta vietnēs vecu dīvānu, kuram varētu būt kādi 15-20 gadi, droši ņemiet to par šokolādes cenu un vediet uz pārvilkšanu. Varēsiet izvēlēties jebkuru materiālu un krāsu un labs karkass jums kalpos uzticīgi vēl vairākus gadu desmitus. 

 

Paši interesantākie pasūtījumi?

Neparastu pasūtījumu saņēmām no sanbernāra saimnieka. Vajadzēja pārvilkt dīvānu ar tādu audumu, lai suns, izlienot no dīķa pie mājas, varētu mierīgi iegulties dīvānā un tas no suņa nepaliktu slapjš un nesabojātos. Mēs tādu audumu atradām. Tagad gan suns ir laimīgs, gan saimnieks - mierīgs. 

Vienam seriālam bija nepieciešams pārvilkt 1974. gada rumāņu krēslus

Tagad restaurējam mēbeles vienai latviešu filmai. 

Esam pārvilkuši arī jahtas. Un pat skūtermi – mainījām apšuvumu pret jaunu vinila audumu. 

 

Ko Jūs varat atjaunot?

Visu, kur ir audums.

 

Kāda ir bijusi pati vecākā lieta atjaunošanai?

Iespējams, ka masīvkoka skapis, aptuveni no 1880. gada. Ļoti smags! Tam gan nācās dažas detaļas izgatavot pa jaunam. Tagad stāv un turpina sargāt savu vēsturi.  

 

Pats aizkustinošākais stāsts par otro iespēju?

Es ne vienmēr zinu to, no kurienes nāk mēbeles, bet viens klients padalījās ar savu stāstu. Reiz viņš bija aizbraucis uz autoservisu un ievēroja tur gaišu, nobružātu vecu dīvānu. Uz tā sēdēja automehāniķis netīrās darba drēbēs. Viņš apmainīja to dīvānu pret degvīna pudeli un atveda to pie mums uz restaurāciju. Skatieties, kāds skaistulis stāv pie viņa viesistabā. Cienīga lieta ir beidzot atradusi cienīgu vietu! 

 

Kāds ir bijis pats sarežģītākais pasūtījums?

Pie mums bija atbraukuši cilvēki no Svētciema, vajadzēja sašūt jumtu no brezenta auduma vietējai estrādei. Pirms tam viņiem bija jau vairākās vietās atteikuši, jo tam redz ir nepieciešami īpaši ražošanas apstākļi. Bet mēs uzņēmāmies. Kā mēs tikām galā – paši nesaprotam! Bija brīdis, kad visa mūsu telpas 110 m2 platība bija aizņemta ar brezentu. Mēs izgatavojām 25 gabalus pa 30 m, un rezultātā mēs uzšuvām jumtu 750m2 platībā! Tas svēra 300 kg, lai to iekrautu busiņā, vajadzēja 8 cilvēkus! Tagad, kad  Svētciemā apmeklēsiet koncertu ziniet, ka lietus netraucēs!

 

Vai saņemat pasūtījumus no visas Latvijas?

Jā, piemēram, Liepājā šogad esmu bijis jau 10 reizes. GetaPro portālā pasūtījumi nāk no dažādām Latvijas vietām. 

Kopumā esmu priecīgs, ka mums viss sanāk! Un pateicoties arī GetaPro!

Atpakaļ