GetaPro

KĀ NOPELNĪT GETAPRO PORTĀLĀ?

  • Blogs
  • 28-05-2021

Tiem, kas vēlas ātrus ieteikumus, izlasiet šo un dodieties pie klientiem:

  1. Izveidot profilu  GetaPro.lv portālā, izveidot aprakstu par sevi un saviem pakalpojumiem, pievienot savu darbu fotogrāfijas
  2. Pārnest atsauksmes no mājas lapas vai Facebook
  3. Piesaistīt maksājumu karti savam profilam
  4. Izlasīt informāciju par komisijas maksas veidošanas principiem
  5. Izmantot lietotni, lai ātrāk reaģētu uz jaunajiem pasūtījumiem

Ja jums ir uzkrājušies jautājumi vai esat tikko reģistrējies GetaPro pakalpojumu portālā, tad šis raksts ir domāts tieši jums. Mēs esam apkopojuši vairākus izpildītāju stāstus, un portāla dibinātājs Jurijs Fridkins atbildēja uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, lai jūs šodien varētu saņemt pasūtījumus caur GetaPro.

Izveidot šo rakstu iedvesmoja Ivans – viņš vērsās ar interesantiem jautājumiem. Sāksim ar tiem:

 

Vai vienam cilvēkam var būt divi profili GetaPro portālā?

Ivans: Cilvēkiem ne vienmēr ir skaidrs, kāpēc man ir tik dažādas pakalpojumu jomas – fotogrāfs un elektriķis. Man ir augstākā tehniskā izglītība un daudzu gadu pieredze darbā ar vājstrāvas aprīkojumu,  bet brīvajā laikā es tik ļoti aizrāvos ar fotografēšanu, ka tā jau sen ir kļuvusi par manu otru profesiju. Bet visiem to nevar paskaidrot. 

Jurijs: Standarta situācijā viens cilvēks var reģistrēt tikai vienu profilu, kur viņš var norādīt tos pakalpojumu veidus, kuri viņam ir aktuāli.

Tomēr dažos gadījumos, kad, piemēram, piedāvāto pakalpojumu klāsts var maldināt potenciālos klientus, mēs ejam pretī un ļaujam reģistrēt divus profilus. Lai to izdarītu, ir jāsazinās ar atbalsta dienestu un pieprasījums tiks izskatīts individuāli. 

 

Ko darīt, ja uz vietas izrādījās, ka darba apjomi stipri atšķiras no sākotnējā pieprasījuma?

Ivans: Ar mani notika viens pamācošs gadījums. Aizbraucu pie klienta uz pieprasījumu “Piekārt lustru dzīvoklī”. Darbs uz aptuveni 20 minūtēm, nekas neliecināja par to, ka kaut kas var noiet greizi. Uz vietas izrādījās, ka lustra ir dizainera darinājums un ir betona griesti. Dizaina īpašības – 40 vadi ar lampiņām, kurus kā zirnekļa tīklu vajag izkārtot uz griestiem. Es šo lustru nekad neaizmirsīšu.  Bail pateikt, cik stundas es toreiz strādāju. Protams, darba izmaksas mainījās, pasūtītājam izdevās visu paskaidrot. Bet kā izslēgt šādus gadījumus nākotnē? Kas būs, ja pasūtītājs atteiksies maksāt vairāk un atstās negatīvu atsauksmi dēļ tā?

Jurijs: Pirms pasūtītājs apstiprinās darījumu, jums ir iespēja pārrunāt ar viņu un noskaidrot  pasūtījuma detaļas.

Galvenais klienta neapmierinātības iemesls ir neatbilstība starp rezultātu un sākotnējiem solījumiem. Tāpēc izpildītāja zelta likums ir skaidra komunikācija un pareizu klienta cerību veidošana. 

 

Jautājumi no Mārtiņa par apmaksu un komisiju:

 

Lai piedalītos piedāvājumu nosūtīšanā, man ir jāiemaksā nauda?

Mārtiņš: Ievēroju interesantus pasūtījumus, bet nesapratu, kāpēc nevaru uz tiem pieteikties. Visur ir teikts, ka viss ir bez maksas, maksā tikai tad, kad saņem pasūtījumu izpildei, bet patiesībā vispirms jāapmaksā komisija? 

Jurijs: Mēs tiešām ņemam komisiju tikai pēc saņemta pasūtījuma. Lai būtu iespēja nosūtīt piedāvājumus, pietiek ar piesaistītu maksājumu karti savam profilam, tad pieeja visiem pasūtījumiem būs atvērta uzreiz.

Mārtiņš: Bet ja es nevēlos piesaistīt maksājumu karti profilam? Vai ir iespēja darboties bez kartes piesaistīšanas?

Jurijs: Ar maksājumu karti, manuprāt, ir ērtāk, bet, ja vēlaties, varat strādāt arī bez tās. Šādā gadījumā būs jāveic iemaksa profila kontā potenciālā pasūtījuma komisijas maksas apmērā un tad atvērsies iespēja piedāvājumu nosūtīšanai. Šī nauda nekur nepazūd, jūs varat nosūtīt piedāvājumus uz neierobežotu skaitu pasūtījumiem līdz brīdim, kamēr pasūtītājs jūs neieceļ par savu izpildītāju pasūtījumā. Nauda tiks norakstīta no jūsu virtuālā naudas maka tikai veiksmīgas vienošanās rezultātā.

 

No kā ir atkarīga komisijas maksa?

Mārtiņš: Es īsti nesaprotu, kāpēc pasūtījumiem ar nelielām izmaksām reizēm ir lielāka komisijas maksa nekā pasūtījumiem ar daudz augstāku cenu? 

Jurijs: Ar komisijas maksu viss ir vienkārši – ir 3 kritēriji, pēc kuriem tā tiek aprēķināta:

  1. Komisijas maksa ir 5–10% no minimālās pasūtījuma vērtības un nepārsniedz 50 eiro.
  2. Minimālās izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties uz cenu kalkulatoru, ņemot vērā darbu apjomus (m2, stundas utt.), vai sarežģītību (vienkārša uzkopšana vai uzkopšana pēc remonta).
  3. Gadījumos, kad darba apjomu aprēķināt ir grūti, mēs izmantojam fiksēto komisijas maksu, piemēram, par elektrotehnikas remontu komisijas maksa ir 3,00 euro.

 

Ko darīt, ja komisijas maksa neatbilst budžetam?

Mārtiņš: Atceros vairākus gadījumus, kad pasūtītājs bija norādījis budžetu 20 euro un komisijas maksa arī bija 20 euro. Vai sanāk, ka man šis pasūtījums ir jāveic bez maksas? Vai varat to samazināt?

Jurijs: Pasūtītāji bieži nezina tirgus cenas un norāda budžetu tikai, lai būtu norādīts kaut kāds cipars. Tāpēc komisiju mēs nosakām atbilstoši darba apjomam, ne pēc pasūtījuma budžeta. Vairumā gadījumu pasūtītāji piekrīt izpildītāju piedāvātajam augstākam budžetam. 

Bet ir arī citi piemēri, kad izpildītāji apzināti norāda zemāku budžetu cerībā saņemt pasūtījumu, un pēc tam mūs prasa pazemināt komisijas maksu.

Neatkarīgi no tā, vai budžets tiek palielināts vai pazemināts mēs komisijas summu nemainām. Tā tiek norādīta jau no paša sākuma un izpildītājs var jau iepriekš to iekļaut savos izdevumos.   

 

Ar Jāni mēs aprunājāmies par negatīvajām atsauksmēm:

 

Jūs aizstāvat tikai pasūtītājus?

Jānis: Esmu saskāries ar negodīgu pasūtītāju. Paveicās, ka viņa nevelēšanās maksāt par darbu atklājās sākuma stadijā, un es nepazaudēju daudz naudas. Vai GetaPro ir aizsardzības mehānisms izpildītājiem jeb jūs aizstāvat tikai pasūtītājus?

Jurijs: Nē, mēs aizstāvam abas puses. Mums ir bijuši gadījumi, kad esam bloķējuši arī pasūtītājus. Darba noteikumi portālā visiem ir vienādi – mūsu mērķis ir godīgs un caurspīdīgs serviss. Mēs vienmēr cenšamies paiet pretī gan vienai, gan arī otrai pusei portāla lietošanas noteikumu ietvaros, kurus ir jāievēro pilnīgi visiem lietotājiem.

 

Kā rīkoties, ja saņēmu negatīvu atsauksmi?

Jurijs: Mūsu praksē ir daudz tādu piemēru, kad izpildītājs, kurš saņēma negatīvu atsauksmi, izlaboja situāciju un rezultātā klients palika apmierināts un nomainīja savu atsauksmi uz pozitīvu vērtējumu. Lai to izdarītu, nav jābaidās atrisināt problēmu ar klientu.

 

Un, ja pasūtītājs vēl joprojām nepiekrīt?

Jurijs: Mēs iesakām, tad rakstīt uz šo atsauksmi savu atbildi. Jaunie pasūtītāji lasa gan izpildītāja saņemtās atsauksmes, gan arī atbildes uz tām, jo vēlas saprast situāciju no abām pusēm un izdarīt savus secinājumus.

 

Un, ja pasūtītājs māna?

Jurijs: Lielākajā daļā konfliktsituāciju mēs dzirdam dažādu pušu viedokli, tādēļ mēs nekad neuzņemamies lemt, kurai no pusēm ir taisnība un apstiprinām negatīvo atsauksmi tādu, kāda tā ir. Bet izņēmuma gadījumos, kad pierādījumi par krāpniecību no pasūtītāja puses ir acīmredzami un neapstrīdami, mēs varam pieņemt lēmumu par šīs atsauksmes dzēšanu.

 

Ar mums sazinājās SMM-speciāliste Liene. Liene GetaPro portālā ir nedaudz vairāk par mēnesi, bet jau ir saņēmusi vairākus pasūtījumus. Jautājumi no speciālistes iesācējas:   

 

Kā piesaistīt pasūtītājus, ja esi tikko reģistrējies GetaPro un vēl nav saņemtas atsauksmes?

Jurijs: Iesākumā jums ir jāizveido skaists profils, lai ieinteresētu pasūtītāju – aizpildīt visus laukus ar nepieciešamo informāciju par sevi, pievienot savu darbu fotogrāfijas, saites uz soc. tīkliem. Tad jūs varat pārnest līdz 10 atsauksmēm no savas mājas lapas vai Facebook lapas. Kā arī, ļoti iesakām saņemt Pārbaudīta izpildītāja statusu. Un pats galvenais- nosūtīt pēc iespējas vairāk piedāvājumus uz pasūtījumiem, lai saņemtu pirmos pasūtījumus un atsauksmes, un tādejādi pakāpeniski palielināt savu konkurētspēju.

 

Kā izturēt konkurenci?

Liene: Kad tiek nosūtīts piedāvājums pasūtītājam, tad nevar redzēt ar ko konkurē. Esmu GetaPro portālā nesen, atsauksmju man ir maz. Kā konkurēt ar tiem, kam ir daudz atsauksmju?

Jurijs: Pirmā iespēja – konkurēt uz cenas rēķina, lai iekrātu vairāk atsauksmju.

Bet ir arī citi risinājumi – esam izstrādājuši jaunu funkcionalitāti tieši jaunpienācējiem, kura palīdz saņemt paziņojumus par jauniem pasūtījumiem ātrāk par citiem, kā arī, izceļ nosūtīto piedāvājumu un ierindo to augstāk par citiem piedāvājumiem. Tas ievērojami atvieglo konkurenci.

Funkcionalitāte darbojas pēc abonēšanas, bet verificētiem iesācējiem bez atsauksmēm esam izveidojuši izmēģinājuma režīmu, kad nauda kura ir iztērēta abonementa iegādei tiek atgriezta izpildītājam uz virtuālo profila naudas maku komisijas maksas apmaksai.

 

Par savu situāciju pastāstīja santehnikas darbu speciālists Andrejs. Viņa jautājums ir : 

 

Vai ir iespēja atgriezt komisiju?

Andrejs: Pasūtījumā bija norādīts – pieslēgt trauku mazgājamo mašīnu. Uz vietas izrādījās, ka pieslēgt nav pie kā – nav trubu, nekā. Līdzi man nebija visa nepieciešamā materiāla, tādēļ pasūtījumu izpildīt es nevarēju. Kā rīkoties šādā situācijā? Kas būs ar komisiju?

Jurijs: Ja vienošanās par pasūtījuma izpildi ir bijusi, tad komisiju mēs neatgriežam. Loģika ir vienkārša – uz pasūtījumu ienāk aptuveni 5 piedāvājumi. Ja izpildītājs ir saņēmis pasūtījumu, bet nav noskaidrojis visus sīkumus vai nepaņēma visus nepieciešamos instrumentus, tad tā ir mācība izpildītājam. Iespējams, ka viņa kolēģi, kuri nesaņēma pasūtījumu, varēja noskaidrot visus sīkumus jau iepriekš, nopelnīt paši un atstāt apmierinātu pasūtītāju.

Andrejs: Bet ko darīt, ja pasūtītājs mani ir iecēlis par izpildītāju bez manas piekrišanas?

Jurijs: Griezties pie portāla atbalsta dienesta, pēc situācijas noskaidrošanas, mēs atcelsim iecelto izpildītāju un atgriezīsim ieturēto komisijas maksu.

 

Mēs ceram, ka šajā rakstā esam izskaidrojuši biežāk uzdotos jautājumus un iedvesmojām jūs uz tikšanos ar savu ideālo klientu.  

Vēlam veiksmi!

GetaPro komanda

Atpakaļ